Říjen 2012

Muž na hraně (Man on a Ledge)

21. října 2012 v 16:48 | Zbyněk Slívka |  M

Hodně prostoduchá výplachovka, která během první půlhodiny prožila v mých očích klinickou smrt, tak nezáživný rozjezd je opravdu málokdy k vidění. Ve druhé půli příběh logicky nabere vyšší obrátky, ale vaří z vody, snaha o efektnost vyznívá do prázdna a Worthington je v hlavní roli již poněkolikáté prostě slabý. V důsledku výše zmíněného mě vůbec nepřekvapuje s jakými vráskami se na plátně zjeví Ed Harris. 30% P.S. Genesis Rodriguez to náramně sluší.














Strach nad městem (Peur sur la ville)

21. října 2012 v 16:45 | Zbyněk Slívka |  S

Úvod s tísnivým Morriconeho motivem nemá chybu a celkově jde o slušně atmosférickou kriminálku, ve které je sice Belmondo místy přehnaně namachrovaný (pár hlášek mě pobavilo úplně naopak, než ve skutečnosti mělo) a druhou půli promění v samoúčelnou přehlídku svých kaskadérských schopností, což v důsledků ubírá body především již zmíněné atmosféře, kterou naštěstí průběžně přiživuje dostatečně znepokojující zjev škrtiče Minose. 70%














Abraham Lincoln: Lovec upírů (Abraham Lincoln: Vampire Hunter)

21. října 2012 v 16:44 | Zbyněk Slívka |  A

Timur a jeho parta vzali tuhle notně za vlasy přitaženou, ale zároveň přitažlivě šílenou variaci na životní etudu Abrahama Lincolna za opravdu špatný konec. Především se celá story bere zatraceně vážně, což je v kontextu s několika okatými a zjednodušujícími příběhovými zkratkami naprosto neslučitelné a samotný scénář jen lepí několik sice efektních, ale totálně samoúčelných akčních vizí bohatýra Timura. Ten by měl velice rychle pochopit, že není Michael Bay, aby si mohl dovolit svůj bezezbytku oku lahodící a agresivní vizuál navléct na tak chatrnou příběhovou kostru, díky čemuž se vám všichni ti slow motion dekapitovaní upíři z hlavy s dojezdem end credits doživotně vypaří. 40%










Smrtonosná zbraň 3 (Lethal Weapon 3)

21. října 2012 v 16:41 | Zbyněk Slívka |  S

Richard Donner opět vaří podle již dvakrát úspěšného receptu a nebojí se přidat i pár nových, filmový jazýček rozmazlujících ingrediencí. Herecky dokonalou chemii mezi Melem, Dannym a nakonec i Joem ještě posiluje svěží vítr v podobě Rene Russo, která boduje jak v humorné, tak akční poloze. Trojka se znovu opírá o solidní scénář (sice už jen se symbolickou účastí Shanea Blacka) a Donnerovu adrenalinově ohňostrojovou režii. Jedinou výtku mám vůči samotnému finále, které není tím pravým ořechovým, jak tomu bylo u jedničky a dvojky, přesto je úctyhodné jak vysoko se podařilo i ve třetím díle kvalitativní laťku udržet. 90%











Smrtonosná zbraň 2 (Lethal Weapon 2)

21. října 2012 v 16:39 | Zbyněk Slívka |  S

Tomu říkám pokračování jako řemen. Donner drží akční i komediální pedál zaražený do podlahy svého režisérského kokpitu a nezapomíná přitom ani na chvíli na kvalitní zápletku. Parťáci jedna báseň, Mel Gibson (úžasné nasazení) a Danny Glover, přibírají chtě nechtě do trojky ukecaného Joea Pesciho, který potvrzuje učebnicově intuitivní přehození herecké výhybky z psychotického mafiána, na nesnesitelně užvaněného podvodníčka. Ke všemu hlavní záporáci jakoby z vysoké záporácké vypadli a dají chlapům setsakramentsky zabrat. Ohromná zábava i po 23 letech a takovýto Hollywood jednoduše miluju. 100%












Looper

21. října 2012 v 16:38 | Zbyněk Slívka |  L

16.10.2012 - Moje první návštěva zrekonstruovaného kina Centrum v Havířově mi udělala radost nejen příjemným prostředím mého, od píky překopaného, domovského kina, ale taky samotnou projekcí jednoho z nejpříjemnějších překvapení roku 2012. Úvodní čtvrthodinová seznamovačka s alternativní realitou a budoucností, švihá jako když bičem mrská a děj má akurátní spád. Josepha Gordona Levitta sice ani zkušené oko pod nánosem digitálních prostetik nepozná, jeho postava je přesto hlavním tahounem minimálně první půlky příběhu. Snaha o digitální synchronizaci s Brucem bohužel snad kromě stoneface výrazu obou zúčastněných vyznívá vyloženě do prázdna. Slabší chvilku si snímek vybírá ještě jednou ve středové pasáži, kde se měly dialogům kapánek přistřihnout křidélka, jelikož výrazně zpomalí Looperovo tempo. Posledních 40 minut na farmě už ale nekompromisně ždíme z filmařů to nejlepší a z diváka i docela slušnou dávku emocí. Je sice fajn, že Johnson zlákal Bruce Willise, ale hlavní housle hraje ve vrcholných otáčkách oscilující Emily Blunt a vynikající předškolák, Pierce Gagnon (je úžasné, jak dokáží být děcka před kamerou přesvědčivé). Chytrý a inteligentní low budget, kterému jeho chyby rádi odpustíte, protože si o to svou ucelenou kvalitou hlasitě říká. 80%


Olověná vesta (Full Metal Jacket)

21. října 2012 v 16:35 | Zbyněk Slívka |  O

Kubrickův osobitý a bolestivý pohled pod sukni vietnamského konfliktu. Jeho kritika je jako vždy nekompromisní, sžíravá a intenzivní, nikoliv však prvoplánová a vše je gradováno s precizností, na kterou jsme u Stanleyho již zvykli. Přestože první vrchol zažije Full Metal Jacket již v první třetině (mistrně pojatý výcvikový tábor) a v druhém "dějství" dochází k logickému uvolnění, poslední pasáž nás opět zamotá hluboko do deky vojákovy duše, čemuž napomáhá i primární smysly devastující industriální zvuková stopa. Stanley Kubrick je skutečně jeden z mála režisérů, u jehož děl tuhne krev v žilách, a který z herců vymačká absolutní maximum a pak je bez špetky emocí odkopne do jejich osobní síně slávy. Jak jinak si totiž vysvětlit ignoranci členů poroty vůči výkonům Vincenta D´Onofria, Matthew Modina, ale především fenomenálního do té doby neherce a pravou ruku strýčka Sama, Roberta Lee Ermeyho. We live in the world of shit. 100%






Ať vejde ten pravý (Låt den rätte komma in)

21. října 2012 v 16:33 | Zbyněk Slívka |  A

Neprostupně studená severská atmosféra a kulisy dodávají švédskému originálu ten správný punc osudovosti, jenž tak moc chyběla Reevesovu remaku, který jsem viděl paradoxně dříve. Dětští herci ve svých rolích excelují a v divákovi vyvolávají bezezbytku potřebné emoce, čemuž logicky napomáhá také nenápadná a nikam nespěchající, přesto strojově přesná Alfredsonova režie. Závěrečné finále pak bez výjimky uspokojí všechny příznivce krvavě zabarvených happy endů. 85%











Kundun

21. října 2012 v 16:30 | Zbyněk Slívka |  K

Na Kundun jsem se chystal už tolikrát a pořád jsem jsem ho z důvodu specifické nálady, kterou jsem od na první, na druhý i na třetí pohled spirituálního snímku očekával. Dlouhé váhání se mi ale rozhodně vyplatilo, protože dnešní brzká ranní projekce ve mně zanechala opravdu hluboký dojem a potvrdila, že Martyho režisérský odkaz nezůstane jen v rovině drsných příběhů z lidskou špínou nasáklých amerických ulic. Kundun je po Věku Nevinnosti již druhou výraznou tématickou i tvůrčí odbočkou a Marty společně s kameramanem Rogerem Deakinsem a skladatelem Phillipem Glassem vybrušují divácký zážitek ze sledování osudů čtrnáctého Dalajlámy do podoby z počátku nenápadně, v cíli osudově epické. Omamná atmosféra celého snímku, která je postupně rozervána agresí ze strany Číny, je bez zakolísání působivá a nechává divákovy myšlenkové pochody v potřebném nasazení, což výsledný zážitek, tedy alespoň v mém případě umocnilo. 100%






Smrtonosná zbraň (Lethal Weapon)

21. října 2012 v 16:28 | Zbyněk Slívka |  S

Bezchybně obsazená ústřední dvojice, Donner v životní formě a pro daný žánr nezbytný nosný pilíř alias vtipnými hláškami a napínavým dějem napumpovaný scénář. Gibson a Glover jsou skutečně k sežrání a povyšují vzájemný kontrast svých postav vysoko nad rámec scénáře. Když jde ale do tuhého, tak jsou to ti praví parťáci, kteří nakopou zadek nejednomu křivákovi, v tomto případě "zaneprázdněnému" Jakeovi. Donner si navíc nedělá starosti s jakoukoliv uhlazeností, či korektností a nedělá tak z ostřílených poldů loutky hovořící striktně impotentní angličtinou. Opravdová klasika a špičkový otevírák nejlepší krimikomediální série ever. 100%