Prosinec 2012

Tráva - 8. série (Weeds)

31. prosince 2012 v 15:36 | Zbyněk Slívka |  T
V koutku duše jsem věřil, že se Tráva ještě vzepne a nabídne alespoň špetku řízného humoru, kterým okouzlila v prvních třech sériích. Bohužel zůstala v bludném kruhu trapných vulgarizmů a nesympatických postav, jejichž problémy jsou mi už minimálně dvě sezóny ukradené a ze svěžího nápadu zbyl tvůrcům jen do poslední absurdní kapky vyždímaný svět točící se kolem blbky desetiletí, Nancy Botwin. Aneb vaříme z vody, dokud nám hrnec nepřeteče. Poslední rádoby rozlučkový díl jen potvrdil, že Jenji Kohan příště nebrat. 30%



Tráva - 7. série (Weeds)

31. prosince 2012 v 15:30 | Zbyněk Slívka |  T
Sice hodně uměle vyvolaná, ale funkční změna prostředí vhání do žil seriálu potřebnou čerstvou krev, a přestože se zde stále zcela dysfunkčně míchá pseudorealismus s neukojitelnou scenáristickou naivitou, což místy vyvolává v divákově mysli vopruzeninové svědění, jde rozhodně o mírný posun k lepšímu. Hlavně postava Douga znovu navzdory kolísavé kvalitě replik baví. Z postavy Nancy tvůrci během sedmi sérek ovšem stihli udělat docela nesympaticky pitomoučkou děvku. Pardon my french... 40%










Tráva - 6. série (Weeds)

31. prosince 2012 v 15:24 | Zbyněk Slívka |  T

Lepší už to asi nebude. Za celou sérii jsem se zasmál asi dvakrát a jen upřímně lituji Justina Kirka, že utápí svůj talent v této seriálové slepé uličce. Chování většiny postav opět nevzbuzuje byť jen špetku divákových sympatií a já se nestačím divit, co dokáže americký scénárista zplodit. 30%
















Tráva - 5. série (Weeds)

31. prosince 2012 v 15:20 | Zbyněk Slívka |  T

Kvalitativní recese bohužel pokračuje. Postavy, které byly pevnými humornými pilíři seriálu jsou nudné (Andy), nebo již vyloženě trapné (Doug) a zbytek je spíše jen otravný (Celie je nedostižně v čele). Jediným pozitivem je účast i projev Alanis Morissette, která vnáší do seriálu a Andyho života svěží vítr. Jestli ale půjde "kreativita" scénáristů tak daleko jako po závěrečném cliffhangeru, tak předpokládám, že bude šestá série opravdu bolestivou zkušeností. Aneb proč z těch vtipných a s nadhledem pojatých postav udělali trapné, naprosto mimo realitu uvažující kretény. "Normální" v mantinelech universa jménem Weeds je už snad jen Silas, což by nepředpověděl ani Nostradamus. 40%









Tráva - 4. série (Weeds)

31. prosince 2012 v 15:15 | Zbyněk Slívka |  T
Bolestivý a nekontrolovatelný pád na prašný beton, i tak by se dal popsat dojem, který ve mně čtvrtá série zanechala. Nevěrohodné zakomponování mexické mafie do života Nancy rozhazuje všechny funkční složky seriálu a v důsledku střídání nálad není jasné zda tvůrci jdou po vážné stezce, nebo volí pěšinu nadsázky. Můj subjektivní dojem je, že zvolili první variantu a ta v praxi nefunguje. Veškerý humor navíc všichni zúčastnění zanechali v rodném Agresticu a absence úderných hlášek Justina Kirka a Kevina Naylora je umocňuje bezradnost Mary Louise Parker, která je místy do očí bijící. Její postava si už ale především vůbec nezaslouží divákovy sympatie, což musí scénáristé považovat za osobní prohru. 50%










Tráva - 3. série (Weeds)

23. prosince 2012 v 19:03 | Zbyněk Slívka |  T

Scénář jen malinko zaostává za vynikající druhou sérkou, navíc přibyla tvárná postava Matthew Modinea (příspěvěk Mary kate Olsen je potom diskutabilní) a co je nejpodstatnější, jde o prozatím nejvtipnější sérii a také výrazně odlehčenější než překvapivě dusně zakončená druhá série. Na poli humoru bezkonkurenčně exceluje báječně napsaná postava Kevina Naylora aka radní Doug, a přestože Mary - Louise tu čím dál otrkanější dealerku znovu nevěřím, oblíbil jsem si Trávu asi definitivně. 85%













Tráva - 2. série (Weeds)

23. prosince 2012 v 18:51 | Zbyněk Slívka |  T

Tak razantní výkonnostní skok jsem ani ve snu neočekával. Za mým vysokým ratingem stojí zejména správně zahuštěná dějová linie s DEA agentem, která nakopla seriál z naivních vod na hladinu o půdorysu minového pole. I vedlejší dějovky mají mé absolutorium a všechny figurky se dostávají s běžnou samozřejmostí do nezáviděníhodných patálií. A ta naivní MILFka v hlavní roli hraje přesně to, co po ní scénář chce a dělá to zatraceně dobře, stejně jako všichni ostatní. 5% navíc je za nevyzpytatelnou Zooey. Hrome, jak já se těším na třetí sérku. A málem jsem zapomněl vyzdvihnout vynikající volbu písniček skrznaskrz všemi díly. 95%











Tráva - 1. série (Weeds)

4. prosince 2012 v 19:31 | Zbyněk Slívka |  T

Čekal jsem více "zeleného" nadhledu a ještě zelenějšího humoru. Postava ML Parker je neschopná matka a její snaha být dealerkou, podotýkám místy tvrdou dealerkou vyznívá úsměvně a v kulisách reálného světa by asi brzy splakala nad výdělkem. V její postavě, nikoliv v Mary - Louise vidím hlavní a zásadní slabinu první série a možná i celého seriálu (snad ne, ale uvidíme). Roj postaviček okolo ML je většinou zábavný a rozhodně dobře obsazený. Mírné přiklonění k dramatické rovině v konečném součtu určitě není na škodu, jenom doufám, že bude děj adekvátně kulminovat a nedočkáme se nereálných řešení, kterých v první sérce už pár proběhlo. I díky tomu jde zatím o čistý průměr. 50%










Bourneovo ultimátum (The Bourne Ultimatum)

4. prosince 2012 v 19:19 | Zbyněk Slívka |  B

Ultimátně inteligentní smršť, která nezadržitelně graduje až k orgasmické a uzemňující akci v ulicích New Yorku, po které jsem téměř oněměl pod tlakem Greengrassova nevyčerpatelného režijního talentu. Matt Damon dotahuje svůj profil nejpřesvědčivějšího agenta do podoby (ne)uvěřitelné mašiny, kterou zastaví snad jen vlastní pochybnosti. Opravdu je těžké rozdýchat, jaké tempo snímek od Maroka nabere a od této chvíle je pedál nonstop prošláplý skrze podlahu. The Bourne Ultimatum je snímek absolutně bez slabiny, vymyká se nejen mé hodnotící škále a v kontextu celé série a její konzistence je obrovská škoda, že Paul Grengrass nenatočil všechny tři bourneovky. 100%











Bournův mýtus (Bourne Supremacy)

4. prosince 2012 v 19:16 | Zbyněk Slívka |  B

Damon až zde plnohodnotně dorostl do role Jasona Bourna a jeho sebevědomě přirozený výkon dovoluje Paulu Greengrassovi nakopat veškeré široké i daleké konkurenci zadek. Greengrass je pověstný svou prací s ruční kamerou a vysoce kadentním střihem a obojí zde uplatňuje v míře vrchovaté. Přičemž nemusí jít pouze o akci (všehovšudy 3 scény v celém filmu?) a řada dialogů je nasnímána v hektickém sledu událostí s tak ohromující dynamikou, že Powellovi se jeho hudba musela skládat sama. Přestože jde více o hru na kočku a myš, než o přímou konfrontaci, nenabízí Greengrassovo pojetí ani chvilku oddechu a závěrečné autohonička schová tu Limanovu z Bourne Identity hravě do kapsy. Režie Paula Greengrasse, to je čistokrevný adrenalin, a když si k tomu navíc přičtete tak psychologicky a příběhově propracovanou adaptaci Ludlumova díla, kterou spáchal Tony Gilroy, dostanete právě zrozenou ikonu spy žánru, která donutila Jamese Bonda vstát z mrtvých. 100%