Duben 2013

Halloween 2007

28. dubna 2013 v 20:18 | Zbyněk Slívka
Rob Zombie se odvážně pustil do resuscitace kultu a řekl bych, že jeho úsilí dopadá přesně 60/40. Návrat do dětství Michaela Meyerse je vynikajícím nápadem a i jeho vizuálně špinavé zachycení (zasviněná optika provází celý film a atmosféru bezezbytku šroubuje) ukazuje, že Zombie je lepší režisér, nežli muzikant. Skok do Michaelovy vražedné plnoletosti proběhne taky bezbolestně a děsivá silueta adult Meyerse budí respekt, který si i v dalším průběhu prohloubí nejen svými halloweenskými maskami (hlínou zanesená tradiční Michaelova maska se sakra povedla). Očekávané killing spree proběhne svižně, brutálně a pro diváka bezbolestně. Bohužel až na pár stylově chladnokrevných mordů a nahotu tolerujících sekvencí nenabídne Rob Zombie nic navíc. Trestuhodně nevyužitý a nepochopitelně típnutý Malcolm MacDowell by o tom mohl vyprávět... 60%


Ruka (The Hand)

28. dubna 2013 v 17:56 | Zbyněk Slívka |  R
Na první pohled brakový námět ožívá do nečekaně intenzivních rozměrů především Stoenovou talentem překypující režií a schizofrenně gradujícím Canem. Stone dokáže navzdory pobíhající ruce stupňovat hutnou atmosféru nejen díky padnoucí Hornerové hudbě, až k samotnému konci, v němž už Michael Caine exhibuje a úplný závěr mě svou bezchybně provedenou koncovkou donutil jít o hvězdu výš. The Hand potvrzuje, že i podobně úsměvný námět, lze přetavit do dramatické podívané. 80%





Los Ojos De Julia

28. dubna 2013 v 17:51 | Zbyněk Slívka |  L
Španělský, psychologicky hororový rukopis má už několik let místo v mém hrůzou zalitém srdci, a přestože se Los Ojos de Julia nevyhne několika samoúčelným nonsensům a ve druhé půli scenáristickému kopanci, vynikající nosný motiv a jeho atmosferické zpracování není ani trochu degradováno. Lví podíl na tom má přesvědčivá Belén Rueda, která opět utáhne celý snímek od A do Z. A společně s průběžně budovaným a udržovaným napětím udrží diváka napjatého až do originálně fotografického finále, které mě přesvědčilo o atmosférické osmdesátce. 80%


Jack Reacher: Poslední výstřel (Jack Reacher)

28. dubna 2013 v 17:44 | Zbyněk Slívka |  J
Precizní McQuarrieho přístup je v obou tvůrčích rovinách cítit a je vidět, že tenhle pán se nespokojí s polovičatým řešením. Zapomeňte na přetechnizované a epilepticky sestříhané thrillery současnosti, protože tohle je cesta zpátky ke kořenům žánru kriminálního thrilleru s poctivě nejednorozměrným hrdinou. S tváří a postavou Toma Cruise, který určitě nepodává špatný výkon, ale na postavu Jacka Reachera se zoufale nehodí a některé jeho herecké "zlozvyky"/trademarky (říkejte si tomu, jak chcete) působí rušivě. Citlivěji zvážená volba pro hlavní roli mohla vystřelit Jacka Reachera do filmového nebe. Přes takto zásadní výtku jde o chutnou a výživnou krimi specialitku, která svým old school pojetím musí oslovit každého žánrového odkojence. Na závěr jen uvedu, že jsem opět nezatížen knižní verzí ;-). 70% P.S. Koho napadla tak zběsilá konfrontace jako Audi vs. Mustang? Fuck yeahhhh!!!


Minority Report

28. dubna 2013 v 17:33 | Zbyněk Slívka |  M
Chladný futuristický vizuál zvládá sehraná dvojka Spielberg - Kaminski s lehkostí jim vlastní a celý film se na první pohled tváří naprosto dokonale. Dynamicky se rozvíjející zápletka, v níž Tom Cruise potvrzuje své univerzální herecké vlohy (vyloženě ho nemusím , ale umí), stejně jako Colin Farrell svůj nekompromisně drzý nástup mezi hollywoodskou smetánku, neustále napíná a ohýbá tok událostí, pročež divák namlsaný předešlým dějem dostane jen očekávané a ploché rozuzlení. Na povrchu inteligentně se prezentující scifi detektivka, které ale deklarovaná tvůrčí hloubka, či přesah chybí a k vysokému hodnocení ji dokope "jen" špičkové řemeslné zpracování. Celkovému dojmu rozhodně nesluší označení "popcorn", takže buďme kompromisní... Inteligentní popcorn. 80%










Sedm psychopatů (Seven Psychopaths)

28. dubna 2013 v 17:27 | Zbyněk Slívka |  S
Už úvodní scéna naznačí (Michaela Pitta byla přeci škoda), že tady se nepojede nejen podle žánrových pravidel. Všemi mastmi mazaná vypravěčská forma v pevně sevřeném režijním provedení McDonagha, který potvrdil, že V Bruggách to nebyla náhoda. Takhle žonglovat s žánrovými klišé a zároveň odvyprávět vlastní story, která svou bizarností a trefností kandiduje na scénář roku, mě nutí vyseknout hlubokou poklonu. Za fajnšmekrovským dojmem stojí i sedm geniálních hereckých psychopatů (no schválně, kteří to jsou), kteří celému tomu brutálnímu zabíjení dodávají kabátek normálnosti a McDonaghův nenucený humor je i díky nim bez výjimky funkční. McDonagh není Tarantino, nebo Ritchie, rozhodně je v ničem nekopíruje a už při druhém filmu jasně ukazuje jak osobitý rukopis od něj můžeme vždy čekat. Takže ještě jednou... originální a s nadsázkou pojatá podivnost... a tak to mám rád. 90%


Cokoliv (Anything Else)

28. dubna 2013 v 17:12 | Zbyněk Slívka |  C
Vztahy na filmovém plátně by mohl a měl Woody Allen vyučovat, a přestože neustále omílá v jádru stejné téma, dokáže vždy přijít s originálním rozestavením figurek na šachovnici a především je vždy radost dívat se na jím vybrané herce, jak vracejí mistrovi důvěru, tím že ze sebe vypustí maximum. Prcičkovský Jason Biggs a okatá Christina Ricci se mohli jevit na papíře jako herecky nedostateční pro Woodyho obvyklý vztahový zapletenec, ovšem chyba lávky. Biggs je v kůži tápajícího spisovatele kouzelně bezradný, přičemž Christina na střídačku k nakousnutí a na zabití. Vtipně neuvěřitelné/neuvěřitelně vtipné dialogy prošpikované specifickým rukopisem pan Woody Allen umí a ať už natočí cokoliv, tak mi vždy zpříjemní zbytek sebepohnojenějšího dne. Opravdu Cokoliv. 80%


Rudé horko (Red Heat)

28. dubna 2013 v 14:18 | Zbyněk Slívka |  R
Ivan Danko aneb role šitá Arnieho stoneface actingu na míru. Spolupráce Američana a Rusa navíc nikdy nebyla zábavnější a v konečném důsledku ani efektivnější. Kontrast nekompromisní sovětské školy versus dokonalý archetyp na ústech nevymáchaného amerického poldy funguje jak v dialozích, které nešetří vyloženě "suchými" hláškami, tak v municí nešetřící akci. Herecky to samozřejmě drží uvolněný Belushi a správně nasupený záporák Ed O´Ross, který svůj gruzínský zjev umí prodat. Red Heat je už jen kvůli památné sauna scéně a vynikajícímu autobusovému finále kouskem, který nesmí chybět ve sbírce žádného Arnieho fanouška. 79%


Pevné pouto (The Lovely Bones)

28. dubna 2013 v 9:19 | Zbyněk Slívka |  P
Po více než deseti letech se Peter Jackson vymanil z vyšťavujícího, přestože finančně uklidňujícího zajetí stamiliónových spektáklů, kterými si vybudoval naprosto zaslouženou tvůrčí svobodu a sáhl po výrazně subtilnějším tématu, které ovšem opět uchopil velmi působivým způsobem. Peter dokáže i z drobností vytěžit silně rezonující atmosféru, kde dominují opravdu temně laděné scény s děsivě reálným Stanleym Tuccim, kdy jen samotné zahrnutí záclon zastaví krev v divákově oběhu. Nečekejte ale temný portrét vraha, přestože má Tucciho postava v ději zásadní místo a vytváří nutný kontrast k naději a světlu, které obklopují zavražděnou Suzie. Té propůjčila svůj křehounký zevnějšek Saoirse Ronan a Pídžej přesně vědel co dělá, protože tahle dívenka dokáže rošťácky rozesmát a svým přirozeným projevem v duchu příběhu dojme k slzám. Jako celek možná Lovely Bones střídá své nálady hodně na divoko, na druhou stranu, proč ne, když samotný příběh natočíte v podobně emocionálně vizuálním kabátku. 88%


Halloween: Zmrtvýchvstání (Halloween: Resurrection)

27. dubna 2013 v 15:41 | Zbyněk Slívka |  H
Po resuscitační Há Dvacítce, přichází definitivní podříznutí hrdla Carpenterově klasice. Znalce původní mytologie doslova mentálně vykastruje prolog, v němž se podaří tvůrcům pozřít, vyzvracet a do země zadupat i poslední zbytky Halloweenského kultu. To, co následuje potom už je jen zhovadilost toho nejtupějšího zrna, přičemž nemá smysl hovořit o neexistující atmosféře, která je střídáním real-time a filmové kamery mistrně narušována a ultradement Busta Rhymes si tak směle užívá svých pět minut filmové "slávy". Opravdu, většího idiota jsem na plátně už dlouho neviděl a řada scén se jeho tupému projevu ještě ke všemu podřizuje... Děsivost tohoto snímku opravdu nespočívá v jeho námětu, ale v tristním provedení. 5% P.S. Každé z pěti procent je jen a pouze za Kathie "Starbuck" Sackhoff, i když i její postava je na facku.