Květen 2013

Městečko South Park - 6.série (South Park)

16. května 2013 v 18:24 | Zbyněk Slívka |  M
Co díl to perla a konečně se naplno rozjíždí ultimátní odvaha tvůrců parodovat cokoliv a kohokoliv pokud možno co nejdrsnějším způsobem. Kultovní díl s Russellem Crowem a jeho remorkérem, nebo jedinečné převyprávění Pána prstenů, dělají ze šesté série skutečnou jízdu, která začne trefnou marketingovou nášupem v Asspenu a skončí dílem s parodickým odkazem na Scottův Black Hawk Down (v myslivnách Parker/Stone protřepáno na Red Sleigh Down). A co vám říká takový Mr. Slave... Ohhh, Jesus Christ... 100%




Městečko South Park - 5.série (South Park)

16. května 2013 v 18:11 | Zbyněk Slívka |  M
Shiiiiiit. Tak nějak celá série začíná a ani nechtějte vědět jak končí. Některé nápady jsou skutečně unikátně zběsilé, a přestože jde místy o opravdový hard core , téměř vždy se míří do úsměvně černého. Najde se zde sice "zo pár" zbytečných vulgarit a prasáren, exkluzivní pomsta Cartmana Scottu Tenormanovi, orálněrektálněmasturbační vozítko pana Garrisona, nebo uzemňující hláška po vystěhování černošských zbohatlíků, drobné mínusy maže a po právu nám formuje status kultu. A to jsem ani nezmínil geniální epizodu Cartmanland, a že Kenny nás na sérii opouští. 100%


Městečko South Park - 4.série (South Park)

16. května 2013 v 17:56 | Zbyněk Slívka |  M
Začíná to být drsnější a drsnější, přičemž některé prasárny už vaše přítelkyně určitě, tedy pokud nemá lehounce zvrhlé alter ego, neskousne. Parker se Stonem ve svém humoru postupně přitvrzují a nekompromisně se naváží do všeho , co jim zkříží myšlenkové pochody a středoevropan nechápe, jak to americký úzkoprsý cenzor může pustit do éteru. Zábavnost ale mezi všemi těmi coitusy nepolevuje a ještě se podaří ďábelský zakomponovat dvě vtipné postavy. Timmmmmyyyy a "Mám zaracha" Butters svůj potenciál rozhodně mají. Nad některými zběsilými zápletkami skutečně zůstává rozum stát :-). 100%


Krokodýl Dundee 2 ('Crocodile' Dundee 2)

16. května 2013 v 14:42 | Zbyněk Slívka |  K
Možná tomu chybí punc originality, který měl první díl a možná se Hogan ve scénáři pouze opakuje, pořád je to ale stejný sympaťák Mick Dundee/Paul Hogan, který řeší situace originálně a s nadhledem v duchu své bushmanské tradice. Od úvodního rybolovu až po závěrečnou výměnu kabátů. 75%









Čas probuzení (Awakenings)

16. května 2013 v 14:36 | Zbyněk Slívka |  C
Hluboce dojemná záležitost vyšperkovaná nejen brilantními výkony Roberta DeNira a Robina Williamse, ale také tvůrčím citem Penny Marschall, která s lékařskou precizností nesklouzává ke kbelíkům slz, ale spíše precizně prohmátne srdce každého diváka, který pro světlo svého dne nevyžaduje pouze laciné happy endy, ale rád se nechá unést lidským rozměrem neodvratné koncovky. Awakenings patří do škatulky výjimečných filmů, které vás probudí k životu. 100%




Půlnoční expres (Midnight Express)

16. května 2013 v 11:41 | Zbyněk Slívka |  P
Spolupráce Olivera Stonea (scénář) a Alana Parkera (režie) dala vzniknout vynikajícímu vězeňskému dramatu, ve kterém se hraje podle po Stoneovsku drsných karet a slunná dovolená v Turecku rázem získává zatraceně odpornou pachuť. Surový realismus příběhu místy opravdu usadí do sedačky a vcítit se do beznaděje hlavní postavy je i díky výborným hercům jen otázka času. Alan Parker svou nadčasově intenzivní (skvělý nápad s tlukotem srdce) a sugestivní režií dokáže všem vypjatým momentům vyšroubovat napětí na maximum a já nechápu, že jsem Midnight Express viděl až nyní... 100%


TRON: Legacy

16. května 2013 v 11:32 | Zbyněk Slívka |  T
Kosinski má osobitý režijní styl a cit pro perfekcionistickou vizualizaci, která je pro TRONA naprosto esenciální. Jde totiž o skutečné obrazové orgie, během nichž se zejména fanoušci herní adaptace ocitají v křemíkovém nebi. Tučnou, pulzující konturu dodává Kosinskiho kybernetickému vizuálu dynamický soundtrack, který je svým elektronickým základem v absolutní symbióze s probíhající pastvou pro oči. Drobnou kaňku sice zanechá v emocích nevěrohodný CGI acting omlazeného Jeffa Bridgese aka Clua, ta ale není zásadním nedostatkem Kosinskiho debutu. Chlad nul a jedniček je i přes Kosinskiho místy začátečnicky naivní snahu neprostupný (Clu a jeho proslov armádě) a ledy nedokáže prolomit i díky projevu, alespoň pro mě, nudného nesympaťáka, Garreta Hedlunda. 80%


Texas Chainsaw 3D

16. května 2013 v 11:25 | Zbyněk Slívka |  T
Děs a hrůza. Úvodní citace kultovního originálu a snaha na přímo navázat působí nadějně, tím víc potom bolí výsledek. Absolutní degradace kultu Leatherface a demence scénáristů, kteří zahodí vše, co bylo na atmosféře Texas Chainsaw masakrech unikátní a svým způsobem zvrhle zábavné. Až na stydlivou Alexandru Daddario hrozivě nevýrazný casting, který si bez výjimky zaslouží prožít ty nejobskurnější jatka, a alespoň v tomto John Luessenhop dokáže splnit svou roli. Vše ostatní je nevkusně nudná vata. 20%




Nevědomí (Oblivion)

16. května 2013 v 11:17 | Zbyněk Slívka |  N
Tohle hodnocení mě hodně bolí, jelikož jsem Kosinskimu od srdce věřil a celý snímek potvrzuje jak esteticky unikátní audiovizualizaci je schopen přetavit na plátno. Žánr scifi je jeho futuristické tvořivosti více než šitý na míru. Vykreslení postapokalyptické budoucnosti je úchvatné od designově dokonalých interiérů, či kompletního vozového parku až po ikonické kulisy zdevastované Země. Kosinskiho vizuální perfekcionismus a minimalistická velkolepost se bohužel rozmělňuje postupně chátrajícím příběhem, který nespočet otazníků z úžasné první půle zodpoví řadou klišé a i zdravý rozum se Josephovi párkrát vymkne zcela účelově z ruky (likvidaci droidů svým hrdinům usnadňuje dle potřeby). Defacto jde o shodný dojem jako u Promethea, kdy si film nastaví laťku tak proklatě vysoko, že si o ni následně zlomí vaz. 70%


Telefonní budka (Phone Booth)

16. května 2013 v 11:10 | Zbyněk Slívka |  T
Hi-tech nasnímaná (Libatique je frajer) a intenzivně zrežírovaná jízda, které ublíží až kajícně pojatá koncovka a abnormálně nad věcí a s minimem emocí pojatý hlasový projev Kiefera Sutherlanda (asi se mi zase vrátila alergie z Kieferovy Čtyřiadvacítky). Vše ostatní funguje v maximálně působivé míře, od zprvu namachrovaného Colina, přes uštěkané escort ladies, až po téměř neomylnou gradaci. Schumacher je evidentně nejproduktivnější v mantinelech malých rozpočtů a subtilnějších projektů a Phone Booth chybí opravdu jen pověstný krůček, aby se mohlo měřit s jeho Osmi Milimetrovým Volným Pádem. 80%