Srpen 2013

Stanley Kubrick

20. srpna 2013 v 20:13 | Zbyněk Slívka |  Režisérská Elita

STANLEY KUBRICK

narozen 26.7.1928, New York, USA
zemřel 7.3.1999, Harpenden, Velká Británie

Kouzelníci (The Incredible Burt Wonderstone)

4. srpna 2013 v 15:56 | Zbyněk Slívka |  K
Nevyvážený komediální guláš z neokoukaného prostředí kouzelníků drží nad vodou vynikající Carreyho postava, kterou Jim vygradoval do zábavného extrému a obecně vzato partička mých oblíbených herců. Do pomíjivého průměru táhne Wunderstonea kolísavá úroveň humoru a bohužel opět místy hystericky přehrávající Carrell, který má sice i lepší chvilky, nicméně za ty vděčí scénáři. Postery naznačují velkou nadsázku, ale tu Scardino vypustí na plac jen občas, což je v kontextu s hereckým materiálem, který měl k dispozici škoda. Mohla to být crazy komedie roku, ale to bych asi chtěl moc. 50%












Hannibal - 1.série

4. srpna 2013 v 15:50 | Zbyněk Slívka |  H
Bryan Fuller a spol. pojali seriálového Hannibala výrazně odlišně, než jsem očekával, přesto převažují pozitivní dojmy. Pro televizi nadstandartní sestava režisérů v čele s Davidem Sladem, zajišťují lákavý obrazový kabátek, který exceluje především při Willových snově investigativních, či traumatizujících sekvencích. S těmito pasážemi si tvůrci opravdu vyhráli a společně s postavou samotného Willa Grahama (perfektní Hugh Dancy) jde o to nejlepší, co seriál nabídne. Velice akurátně a správně je zapracován do příběhu i Hannibal Lecter (Mikkelsen byl správnou volbou), jehož postava postupně s přibývajícími díly sílí a jsem zvědav na její vývoj ve druhé sérce. Zásadní problém mám ovšem s trendovou konstrukcí jednotlivých epizod, kdy defacto v každé Will vyřeší jednoho sériového vraha (někdy až příliš snadno), až si divák připadá, že v Americe se morduje jak na běžícím pásu (i když daleko toto tvrzení od pravdy není) a to ani nehovořím o stupňující se fantasmagoričnosti některých vražedných obrazů (lidský totem je sice "cool", ale logika trpí). Psychologicky hlubší pojetí, které by se soustředilo na jednu vražednou vlnu, by v důsledku nabídlo mnohem ucelenější zážitek. V poloze kterou zvolili tvůrci jde o extrémně nahuštěnou a překombinovanou podívanou a v kontrastu se slušnou psychologií hlavních postav, pak bohužel nelze brát hlavní příběhovku úplně vážně. A to je škoda, poněvadž všechno ostatní funguje více než chvalitebně. 70%

Hory mají oči 2006 (The Hills Have Eyes)

4. srpna 2013 v 15:40 | Zbyněk Slívka
Mistrovský upgrade Cravenova nedovařeného originálu. Atmosférické, nechutné, brutální, prostě extremely heavy and sick. Aja je ke všemu velice zručný režisér, takže v jeho po francouzsku citlivém vizuálu se najde místo jak pro hektické a detaily neštřící akční sekvence (parádní konfrontace se sekyrou), tak pro psychologicky trýznivé napínáky, při čekání odkud se zmutovaná hlavice vynoří. Znepokojivý feeling Aja navodí již při opening titles, které jsou přehlídkou různorodých tělesných mutací a přípravou na zmutované kanibalistické kreatury, které maskéři vyladili k odpudivé dokonalosti. Herci jsou přesní, nepřehrávají a budete jim fandit, což se také ne vždy stává. Příběhové pozadí testovací nukleární vesničky rozšiřuje původní chabou Cravenovu synopsi, zvyšuje kredit Ajova remaku a nebojím se zakřičet, že jde o hixploitation jízdu nového tisíciletí. 100%









Strážci - Watchmen (Watchmen)

4. srpna 2013 v 11:12 | Zbyněk Slívka |  S
Zejména od Snydera nečekaně hutný krok mimo nejen komiksový mainstream, i když si myslím, přestože jsem komiks v ruce neměl, že mu specifická předloha ani konvenční zpracování neumožnila. Watchmeni jsou obsahově VELMI dospělí a to nehovořím jen o eRkové kazajce, která filmu mimochodem sluší, ale i tématická hloubka a obsah, dodává všem hrdinům hmatatelně lidský rozměr. Právě detailní práce s postavami na pozadí/v popředí psychologické nukleární války dělá z Watchmenů onu zmíněnou hutnou podívanou. Vizuální mazlení, které jsme od Zacka Snydera čekali, umí navodit atmosféru absolutního komiksového berserku, stejně jako dokáže přeladit na niterně intimní strunu, aby následně Rorschachův over voice zašlápl naději hluboko do realisticky cynického bláta. Snyderův tvůrčí perfekcionismus Watchmenům čouhá skutečně z každého záběru a neobyčejně šťastná ruka při výběru herců jejich inteligenci a ambicióznost dotahuje na 100% - ní hranici. Zackovi se podařilo téměř nemožné, a to že natočil téměř dokonalou adaptaci podle mnohých nezfilmovatelného. To téměř jen kvůli tržbám, které podobně odvážným projektům do budoucna na růžích rozhodně neustlaly. 100% P.S. Viděl jsem všechny verze a asi umě vítězí zlatá střední cesta, tedy Director´s Cut.



Hory mají oči (The Hills Have Eyes)

4. srpna 2013 v 10:53 | Zbyněk Slívka |  H
Tahle "klasika" potřebovala remake jako sůl, protože jde o hodně slabý odvar klasik sedmé dekády, který nemohl fungovat ani před pětatřiceti lety. Sebranka retardovaných hillbillies působí retardovaně do všech světových stran, o nějaké hrůze nemůže být samozřejmě řeč a ani Craven atmosféru nedokáže rozběsnit natolik, aby se vyhnul smutnému faktu, že nejvíce skličujícím zážitkem pro diváka je sluch devastující kvílení jedné relativně pohledné bloncky. 15%


Muži v černém 3 (Men in Black III)

4. srpna 2013 v 10:46 | Zbyněk Slívka |  M
Muži v černém nejsou frančízou, z níž bychom si pravidelně sedali na zadek, nebo ji měli v žebříčcích nejočekávanějších filmů, přesto si vždycky, ať už stojí kolik chce (a je to více a více), Sonnenfeldův zlatý důl na sebe vydělá. Po prázdné a odfláknuté dvojce, jsem nečekal zázraky a taktika nízkých očekávání Barrymu, alespoň u mne vyšla. Nejde samozřejmě o nic závratného, ale MIB už opět splňují roli předraženého letního spektáklu se sympatickou dvojkou (trojkou) hrdinů, ve které přebírá otěže Josh Brolin, který ve své roli jakkoliv zamračený působí svěžím dojmem a zastíní i tahouna Willa. Humor se naklání spíše k zábavností jedničky, než k vyčpělým heftům dvojky a i tempo filmu jde ruku v ruce s jednoduchou, ale svižně podanou zápletkou. Bavil jsem se. 70%