Květen 2014

Perníkový táta - 5. série (Breaking Bad)

18. května 2014 v 16:35 | Zbyněk Slívka |  P
Jedinečný zážitek, který ani na vteřinu nesleví z ultimátního tahu na diváka, kdy každý díl disponuje promyšleným "otevírákem", extrémně koncentrovaným, napínavým a nevyzpytatelným dějem a vždy neodolatelným cliffhangerem, který mi několikrát zredukoval čas potřebný k spánku. Breaking Bad jde až na krev a nesleví svým postavách ani o cent, přičemž některé ztráty diváka opravdu bolí. Na závěr jen dodám, že propracovaný vývoj nejen hlavní postavy Waltera Whitea a jeho morálních deziluzí, je tím nejlepším, co jsem kdy viděl a podobně neukojitelné sucho na patře po závěrečných titulcích, jsem měl doposud pouze u Sopranů a Six Feet Under... a nově u Breaking Bad. 100%










Perníkový táta - 4. série (Breaking Bad)

18. května 2014 v 16:31 | Zbyněk Slívka |  P
Fantazie. Skutečně, procházka čtvrtou série se dá opět s klidným svědomím přirovnat k cupitání minovým polem, kdy vás při každém došlápnutí čeká nečekané. Kartel, Gustavo, opět aktivní Hank, showman Saul a ve středobodu dění nenávratně se propadající Walter a Jesse. Jsem zatraceně zvědavý kam až to dojde a tvrdošíjně rozhodnut, že si koupím Blu-ray edici s barelem ;-). 100%















Perníkový táta - 3. série (Breaking Bad)

18. května 2014 v 16:29 | Zbyněk Slívka |  P
Třetí série hned od první minuty nakopne události směrem, který by čekal málokdo. V rovině důvěryhodnosti ovšem bez ztráty kytičky. Vše drží skálopevně pohromadě a je to opravdu o hltání každé epizody, přičemž hutnou polohu seriálu se tvůrcům daří promyšleně čeřit svěžími nápady, mezi něž patří kupříkladu etuda na téma "těžký život prostitutky" v úvodu jedné z epizod. Za zmínku stojí, a nezmínil jsem to u předešlých sérii, také vizuální nápaditost, která není na televizní poměry vůbec obvyklá (barevně ostré a často extrémní kompozice vynikají zejména v pouštních/stepních scénách) a přispívá k absolutnímu statusu seriálu. Z hereckého týmy tentokrát vychválím charismatického stone face bussinesmana "Guse" ve velmi civilním a tím působivějším podání Giancarla Espozita. 100%









Perníkový táta - 2. série (Breaking Bad)

18. května 2014 v 16:24 | Zbyněk Slívka |  P
Promyšlená dějová nepředvídatelnost a fikaně řetězená vypravěčská struktura, která kulminuje motivem plyšáka v bazénu, jsou jen jedněmi z mnoha devíz, kterými tento klenot disponuje. A to si dovoluji smeknout již při druhé sérii. Miluji neepizodické seriály, které vyprávějí vrstevnatou story, dvojnásob potom ty, které si troufnou rozprostřít scenáristické plátno na plochu několika sezón. A to je i případ Breaking Bad. Cranstonův Walter už nyní stojí vedle mých antihrdinských ikon let minulých jako jsou Tony Soprano, Al Swearangen, Dexter Morgan, či Nucky Thompson. Breaking Bad nemá slabinu a bere si to nejlepší ze staré i nové školy a hravě Vám zmrazí úsměv na rtech. 100%












Hlídka v Ardenách (AMidnight Clear)

18. května 2014 v 16:13 | Zbyněk Slívka |  H
Navzdory nízkému rozpočtu poctivě odvyprávěné válečné drama, které těží z mladých tváří dnes již různomístně profláknutých herců. Komorní pojetí snímku může působit na jeho hodnocení dvousečně a dodává mu v jistém duchu televizní feeling, ale naléhavou výpovědní hodnotu to nenarušuje. Zajímavá herecká "skvadra" to u mě jistí bezpečně nad průměr. 69%
















Rebelka (Brave)

18. května 2014 v 16:10 | Zbyněk Slívka |  R
Pohádky s irským nádechem a nemusí jít pouze o kouzelný přízvuk Kelly MacDonald mě stručně ručně baví. Brave se i díky tomu veze na podobné vlně jako např. How To Train Your Dragon a ve své hravosti si s dračím majstrštykem nezadá. Prostě Pixar, ve kterém se pořád něco děje a většinou to končí úsměvem diváka. Klasická pohádková šablona vzpurné princezny, která neakceptuje být otrokyní šlechtických dogmat, je, tak jak jsme u Pixaru zvyklí, polita živě nápaditou vodou, díky čemuž všechna ta klišé baví, jako bych je viděl poprvé, aneb "přestože všichni dělají totéž, není to totéž". Brave dostála svému názvu a stejně drzé a rusovlasé pokračování by mi vůbec nebylo proti srsti. 85%












Vetřelci vs. Predátor 2 (Aliens vs. Predator: Requiem)

18. května 2014 v 16:08 | Zbyněk Slívka |  V
Říká se mi to těžce, ale Andersonovův AVP je i přes svou neomalenost a disrespect lepší. Přitom úvod svým scifi feelingem uvede všechny smysly do pozoru, následuje však jen bleskurychle rozmělněný černočerný zmatek, ve kterém se sice pořád něco děje, ale za a) je houby vidět a za b) to stříhal epileptik s křečí v pravé ruce, protože nepřehlednost se vyhla snad jen povedeným headshotům. Requiem převzalo od svého prznitelského předchůdce stejnou premisu, čili vetřelci jsou zde jako lovná zvěř a jejich likvidace je i pro člověka nenáročnou střelbou na cíl. Hrůza chlapi, tohle vám nežeru. 30%













Vítejte v Punchi (Welcome to the Punch)

18. května 2014 v 16:06 | Zbyněk Slívka |  V
Anglická škola jak ji ještě neznáme. Moderní, temný (denní světlo neuvidíte :-) a nepřetržitým deštěm a kamerovými filtry bičovaný thriller, kterým Eran Creevy nakopává většinu americké produkce v záď. První půlhodina je sice vlažnější, ale potom se začne děj zajímavě rozvíjet a nabírat grády. Herecké jistoty Strong a McAvoy doplňuje nádherná Andrea Riseborough, ze které jsem nemohl spustit oči už v Kosinskiho Oblivionu a několik dalších stonefaced Sirů, kteří nepotřebují k přesvědčení diváka obvykle víc než neústupný pohled viz skvěle vyhrocená scéna v kontejneru. Psychologie postav je pro zvolený žánr dostačující a jediné, co sráží mé vysoké hodnocení je zbytečná nelogičnost a rezignace na realismus u jinak zručně natočených přestřelek (skvělá bullett-tajmovka u babičky), které zbytečně plýtvají mrtvolami a uvolňují grip, kterým vás má snímek po většinu času v hrsti. 80%








Cosmopolis

18. května 2014 v 16:04 | Zbyněk Slívka |  C
Cosmopolis je extrémně chladný a divácky obtížně přístupný snímek, jenž jasně sděluje svou myšlenku a činí tak skrze postavu hyperbohatého mladého byussinesmena, který žije bez nadsázky na jiné planetě než všichni ostatní, na druhou stranu i on řeší svá morální i jiná dilemata. Pattison je překvapivě dobrý a hereckou kvalitu udrží i velká jména v pětiminutových partech (Binoche, Giamatti, Almaric). Pozadu nezůstává ani hightech, téměř kovově ledový vizuál, kterým u mě Cronenberg s kameranem Suschitzkim rozhodně bodují. Bohužel vybroušený styl a precizní individuální výkony se mnou tentokrát nezacloumaly, protože si mě film snad ani jednou nepustil k tělu, totally emotionless. 40%











47 róninů (47 Ronin)

18. května 2014 v 16:02 | Zbyněk Slívka |  0 - 9
Východní téma s podobným budgetem (175 miliónů) bylo od začátku jasným propadákem. Studio projekt navíc svěřilo absolutnímu zelenáči, což sice někdy vyjde, ovšem většinou stejně jako v tomto případě nikoliv. Carlu Rinschovi se už tak v duchu asijské kultury klišovitý příběh rozpadá pod rukama, a přestože příběhovou mělčinu uměle prohloubili a trikově faceliftovali v rámci zlověstných dotáček, příběhovou vatu, nepřesvědčivé herce (otřesná anglická výslovnost některých na dojmu nepřidá) a nulové vtažení do děje ani sebebarevnější monstrum zachránit neumí. Což je v konečném důsledku veliká škoda, protože šlo v rámci současné produkce o svěží námět, kterému se bylo ovšem už na papíře potřeba mnohem více pověnovat. Výsledkem je bohužel film, který se snaží předat silné poselství, ale svým prostoduchým pojetím nikdy nestrhne. 40%