Leden 2015

Červený trpaslík - Zpátky na Zemi (Red Dwarf: Back to Earth)

11. ledna 2015 v 14:22 | Zbyněk Slívka |  C
Zas takový fail to není, ale ke kultovním sériím se krom zajímavého scenáristického nápadu nepřiblíží. "Zpátky na Zemi" mě bavilo především proto, že navedl kluky z Trpaslíka do současnosti. Bohužel se z toho tak trochu vytratil humor, který sice úplně neabsentuje, ale je ho jako šafránu. Holt ty léta se na směřování tvůrčího týmu vždy podepíší, to je pochopitelné. Red Dwarf působí vážněji, i díky absenci úžasných papundeklových kulis, všichni nám prostě vyrostli, ale ti teenageři, kteří jsou stále v nás, divácích, pamatují odvázanější taškařici. Ale nevadí, bylo fajn ty kluky zas po letech vidět a utvrdit se v tom, že Rimmer byl, je a bude vždycky pěkný žid. 60%

Stopař (The Hitcher)

11. ledna 2015 v 14:20 | Zbyněk Slívka |  S
Řízný osmdesátkový thriller, který krystalicky definuje béčkový žánr, v němž divák nalezne mnohdy větší potěšení, nežli v áčkové produkci. U Hitchera to platí se vším všudy. Zdravě jednoduchá story, nicméně ostrá jako břitva. Ostrý je zejména Hauerův stopař, ale ani obět se zprvu vyjukanou tváří C. Thomase Howella neskládá zbraně a nejen o svůj život se dokáže živelně servat. Napínavý děj rotvajlerským skusem chytne a nepustí, a přestože film emotivně vyvrcholí "napínací" scénou s Jennifer Jason Leigh, následné "druhé" finále nakopne tuto precizní stopařskou noční můru do pětihvězdné, respektive stoprocentní společnosti. 100%

Násilník (The Enforcer)

11. ledna 2015 v 14:19 | Zbyněk Slívka |  N
Drsný Harry je Dirty i do třetice a nezastaví ho v tom ani ženský parťák, které dává od začátku solidní čočku, přestože postupně vyměkne. Průšvih třetího dílu tkví v tom, že jde o pro Harryho přes všechno handrkování s šefy a s kolegy o až moc jednoduchou misi, v níž ho grupa vrahounů jakkoliv surově vystupuje, vůbec nepotrápí. Finále je pro Harryho doslovně "piece of cake", což je vyloženě škoda, protože Clint by více zatopeno pod kotlem ustál hravě. 65%

Darkman

11. ledna 2015 v 14:18 | Zbyněk Slívka |  D
Velmi zajímavý projekt, v němž Sam Raimi poprvé naťukl komiksové téma, dalo by se říci undergroundovým způsobem (rozpočet byl směšných 16 miliónů). A to logicky naťukává mnoho pro i proti. Nicméně převažují pozitiva, tedy hlavně zajímavý hlavní hrdina a vizuální režisérův cit. I u Darkmana stejně jako všech Raimiho filmů je cítit, jak ho jeho řemeslo baví, a přestože je první Darkman ne zrovna mainstreamový kus, respektive nečekejte krystalický akční ohňostroj, ale ani čistokrevné trápení znetvořeného vědce, rozhodně stojí za shlédnutí. 65%

Nebezpečné pády (Terminal Velocity)

11. ledna 2015 v 14:17 | Zbyněk Slívka |  N
Neokoukané téma, tradičně namachrovaný hugo Sheen a znovu velmi zlý James Gandolfini. Terminal Velocity připomene i jemné křivky Nastassje Kinski, ale má slušné tempo a v rozumné stopáži dokáže bavit. Plytce patriotický konec sice poctivě průměrný dojem docela kazí, ale velmi dobrou především vzdušnou akci nepřebíjí a pozitivní dojem zůstává o vlásek zachován. 55%

Stáhni mě do pekla (Drag Me to Hell)

11. ledna 2015 v 14:16 | Zbyněk Slívka |  S
Raimi se baví. Co baví, doslova rochní ve svém srdečním žánru a já si užíval s ním. Přestože je scénář stejně jako toto mé tvrzení jedno velké monstrklišé, jde o jasný Raimiho záměr a naopak tím víc doceňuji míru dokonalosti, kterou mnoha na první pohled rutinním scénám Raimi svou zvrhle neutuchující nápaditostí dává. Nejen ústní dutina Alison Lohman zažívá věci nevídané, ale s takovým nadhledem, že fanda hororových nechutností se neudrží a mnohokrát jsem se potměšile prosmál, přestože hlavní hrdinka prožívá degustační peklo. Takhle zábavný horor, a komedie to rozhodně není, se jen tak nevidí. 85%

Šílený Max (Mad Max)

11. ledna 2015 v 14:15 | Zbyněk Slívka |  S
Holy Mel Gibson, tak roztodivné pocity jsem už ze staršího kusu dlouho neměl. Koukal jsem doslova jako spadlý z višně, co se na obrazovce děje, protože jsem čekal revenge movie a ono nic, stále nic... pořád ještě čekám.. a bác ho tam. Musel jsem jít proto do druhého kola a jsem velmi spokojen. Mad Max má velmi atypicky rytmus vyprávění, které mne napoprvé pravidelně vyhazovalo ze sedla, podruhé už jsem byl usazen pevně. Film je rozhodně adrenalinově nasnímán, přičemž mám samozřejmě na mysli drsné bouračky, které musely kaskadéry sakra bolet, ale úžasně hrubozrně to vypadá a Šílený Max má i díky tomu nadčasovou šťávu. Chápu, že většina diváků má problém s "hluchou" středovou pasáží, která přiblíží postavy ne úplně stravitelným způsobem, ale závěrečná revenga to jistí. 80%

Komisař Clouseau na stopě (A Shot in the Dark)

11. ledna 2015 v 14:13 | Zbyněk Slívka |  K
Pana Bublouna, Bujóna a někdy i monsieur Ballona mám vrytého do šedé kůry mozkové nejen díky fenomenálnímu troubovi zvoucímu se jacques Clouseau, kterého doslova udělal Peter Sellers. Clouseau je prvotřídní nemehlo, ale zároveň ďábelský stratég a kriminalista, kterého ani několikerý nezdar neodradí od dalšího šíleného plánu. Pokud si mohu jej dovolit citovat: "Vše, co dělám, mám předem naplánované". Bránice destruující koncept geniálně šíleného inspektora, který během nevyzpytatelného vyšetřování postupně dohání svého šéfinspektora (brilantně roztikaný Herbert Lom) za hranici psychického zdraví a nevyhnutelně se za asistence svého zbraňového píra zamiluje do okouzlující Marie Gambrelli (ještě více okouzlující Elke Sommers), skutečně nemá hluché místo. Sellers válí na všech frontách, ale jak už jsem říkal, není to jen o něm. A Shot In The Dark má skvělé tempo, ďábelský vykombinovanou zápletku a nesmrtelný hudební motiv. 100%

Život Briana (Life of Brian)

11. ledna 2015 v 14:12 | Zbyněk Slívka |  Z
Vrcholné dílo Monty Pajtonova Flájin Sýrkysu, že jo :-). Inteligentní a zároveň nekompromisní humor si bere na paškál v prvé řadě náboženská "dogmata", ze kterých po Životě Briana nezbyde kámen na kameni. Kdo Pythony zná, tak z celkové pestrosti humoru vycítí, že opět každý přispěl svou troškou do mlýna a je strašně těžké říct, kdy jsem se za břicho popadal nejvíce. Možná ta úvodní sekvence s ukamenováním, nebo velevážený Biggus Dickus, nebo filozofická debata na téma "Co nám kdy ti zatracení Římani dali?", nebo... Life of Brian je kultovní a bezedná studna humoru, kterou s klukama u piva vždycky rád opráším. 100%

Ďábel v Amityville (Amityville: The Evil Escapes)

11. ledna 2015 v 14:11 | Zbyněk Slívka |  D
Podtitul The Evil Escapes sice chce veřejně obhájit scénáristovu "genialitu", ale tu zažívá především divák na vlastní kůži a je mu z toho sakra do smíchu. Neřeším, že je zde nabourána podstata Amityville série, tedy že posedlý je sám dům, ale celkovou absurditu konání jedné démonické lampy, která pumpuje do elektrických rozvodu domu v Kalifornii jednu kulišárnu za druhou. Slaboučký dojem dotváří i ochotnický herecký ansámbl a uspávající režie. 20%